Promoten

PromotenDe afgelopen weken hebben gestaan in het teken van voorbereiding. We hebben een nieuwe brochure gemaakt, samen met Floraccess nieuwe banners ontworpen voor de IFTF en bloemen geregeld voor de nieuwe fotoshoot van Floral Fundamentals. De fotoshoot is een happening op zich. Een internationaal gezelschap van arrangeurs gaat met de bloemen van de Floral Fundamentals telers aan de slag om hier mooi bloemwerk van te maken. De focus ligt hier op bloemwerk waar d
e bloemist iets mee kan. Dus geen giga bloemstukken die de winkelier niet kan verkopen, maar zeer creatieve bloemwerken die in de bloemwinkel verkocht kunnen worden. De foto’s die hiervan gemaakt worden, kunnen door de winkeliers die een abonnement hebben bij Floral Fundamentals als bron van inspiratie dienen. Natuurlijk betreft de grootste voorbereiding de komende Trade Fair in Aalsmeer. De Trade Fair is voor Summerflowers waarschijnlijk de belangrijkste beurs van het jaar. Hier treft de handel en de producent elkaar. Omdat onze basisactiviteit de informatie voorziening van de teler naar de handel is, vinden hier erg veel ontmoetingen plaats. Drie dagen constant in discussie met relaties uit de handel en teelt. Voor mij de gelegenheid om in contact te komen met potentiële nieuwe Summerflowers telers. Op de woensdag van de beurs is ook nog het bloemisten treffen in de Cultra. Hier gaan we samen met PurEseasonalsflowers in discussie met de bloemist. Deze weken van voorbereiding zijn eigenlijk erg vreemd. Hoewel je de hele dag druk bent, lijkt het alsof er niets gebeurd. De tijd gaat op aan dingen bedenken, kijken of je de juiste mensen hiervoor kunt benaderen en afspraken maken. Omdat we toch ook concrete dingen doen, ga ik nadat ik dit stukje heb geschreven op weg naar Assen voor een voorstelling in het VBW evenement BETOVEREND. In het theater gaan we dan genieten van het vakwerk van toparrangeurs. Natuurlijk delen we hier ook materiaal van Summerflowers uit, want we zijn hier niet voor niets ook bloemensponsor. Aan vooravond van al deze drukte is dit een mooie afleiding. Wel jammer dat Assen niet in de Bollenstreek ligt. Voordeel is dat mijn busje met reclame erop nu wel weer door het hele land te zien, is die opdruk in ieder geval weer rendabel.